Användarbild
Det har som vanligt blivit rabalder om H&M:s reklamkampanjer. Men behöver vi verkligen lagar som begränsar bad- och underklädesreklam, på samma sätt som reklam för tobak och alkohol? I dagsläget finns ERK - Näringslivets Etiska Råd mot Könsdiskriminerande reklam. De har ingen juridisk makt utan fungerar som en skamvrå för de annonsörer som gått över den inte helt klart definierade gränsen. Det kan vara berättigat att uppröra sig över modeller i sexuella, undergivna eller genustraditionella situationer, men jag förstår inte problemet med en affisch där en vuxen kvinna (eller man för den delen) uppträder i en klädsel som är fullt normal på en vanlig nattklubb eller badstrand i en pose som inte på något sätt har med sex att göra. Klädbutiker måste rimligen få visa upp sina produkter.
Om oss Student.se Studier Jobb och Karriär Community Nöjen Våra andra sajter:  
FAQ Copyright © 2010 Studentlya Jobbmarknaden Bloggar Erbjudanden Traineeprograms.com Smartster.se
Allmänna villkor Abovo Media Group AB Kurslitteratur Platsannonser Forum Nöjesguide Yrkesroller.se Smartster.no
Cookies Dir: +46 (0)33 722 00 00 Stipendier Traineeprogram Foton Recept Studentlya.nu Smartster.com
  Mob: +46 (0)704 22 22 01 Uppsatser Yrkesroller Sök Studenter   MVGPlus.se Festivalinfo.se
  Mail: info@abovomedia.com Hälsoskolan       Studentuppsatser.se Abandonia.com
          Studentertyckertill.se Reloaded.org
          Snuttis.se
               

Hitta ett jobb hos LeoVegas